TOMEDO – wirtualne biuro w centrum Łodzi

Menu
  • Blog
  • Wirtualne biuro Tomedo
Menu

Jak napisać biznesplan?

Posted on 14 lipca 202114 lipca 2021 by tomedo
biznesplan

Zacznijmy od tego, do czego potrzebny jest nam biznesplan przy otwieraniu własnej działalności. Biznesplan odpowiada w zasadzie na cztery kluczowe pytania:

  • Kto ma zamiar otworzyć własny biznes?
  • Co jest przedmiotem planowanego przedsięwzięcia? – Sprzedaż produktu bądź usługi,
  • Jak będzie przebiegać realizacja założonego planu?
  • Ile będzie nas to kosztować?

Tworzenie biznesplanu odbywa się na samym początku planowania założenia biznesu, ponieważ to on potrafi wykazać, czy droga którą sobie założyliśmy ma możliwości do spełnienia i czy na pewno jest to dla nas opłacalne.

Co powinien zawierać biznesplan?

  1. Charakterystyka planowanego przedsięwzięcia – dokładny opis na czym będzie polegało przedsięwzięcie, jaki jest cel i branża przedsięwzięcia.
  2. Opis produktu lub usługi – opis produktu i jego funkcji, jakie cechy użytkowe będzie miał produkt lub usługa dla klienta, jaka jest jego unikalna wartość oraz jak i za pomocą jakich technologii i metod będzie wytwarzany produkt?
  3. Profil klienta / Grupa docelowa – do jakiej grupy docelowej jest kierowany produkt lub oferowana przez nas usługa?
  4. Analiza potencjału rynku i konkurencji – ilu jest konkurentów na rynku, czym są ich silne i słabe strony, w jaki sposób przyciągają klientów i jak mogą nam zagrozić, jakie jest ryzyko wejścia nowych konkurentów na rynek, jakie są możliwości konkurowania z innymi podmiotami?
  5. Działania marketingowe i sprzedażowe – Odpowiedź na pytanie „jakie są cele marketingowe i sprzedażowe?”, opis szczegółowego planu marketingowego oraz opis procesu zakupowego.
  6. Procesy operacyjne i kluczowe zasoby – opis przebiegu procesu produkcji lub sposób świadczenia usług. Jakie maszyny i technologie są potrzebne do produkcji i jakie są zdolności produkcyjne? Jakimi zasobami firma już dysponuje? Ilu pracowników jest nam potrzebnych i jakie są ich niezbędne kompetencje? Jak będzie wyglądał proces rekrutacji pracowników?
  7. Plan i analizy finansowe – jakie są podstawowe koszty założenia i uruchomienia działalności, koszty wytworzenia produktów, koszty marketingowe, jakie będą źródła finansowania, próg rentowności i prób opłacalności całego przedsięwzięcia.
  8. Wnioski – Przeanalizowanie wszystkich punktów i wyciągniecie wniosków.

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Najnowsze wpisy

  • Własny biznes – jak zacząć bez ponoszenia dużych kosztów?
  • Wirtualne biuro – skuteczny sposób na zmniejszenie wydatków firmy
  • Czy sprawdzę się w roli wirtualnej asystentki?
  • Jak zarabiać bez wychodzenia z domu?
  • Jak obniżyć koszty prowadzenia firmy?

Najnowsze komentarze

    Archiwa

    • Styczeń 2023
    • Grudzień 2022
    • Październik 2022
    • Wrzesień 2022
    • Lipiec 2022
    • Czerwiec 2022
    • Maj 2022
    • Kwiecień 2022
    • Marzec 2022
    • Styczeń 2022
    • Listopad 2021
    • Październik 2021
    • Wrzesień 2021
    • Sierpień 2021
    • Lipiec 2021
    • Czerwiec 2021
    • Maj 2021
    • Kwiecień 2021
    • Marzec 2021
    • Luty 2021
    • Styczeń 2021
    • Grudzień 2020
    • Listopad 2020
    • Październik 2020
    • Wrzesień 2020
    • Lipiec 2020
    • Kwiecień 2020
    • Luty 2020

    Kategorie

    • tomedo

    Meta

    • Zaloguj się
    • Kanał wpisów
    • Kanał komentarzy
    • WordPress.org
    © 2023 TOMEDO – wirtualne biuro w centrum Łodzi | WP Theme by Superbthemes.com, wykonanie: strony www