Rosnąca inflacja na całym świecie zmusza przedsiębiorców do obniżania kosztów firmy. Zamiast zwalniać pracowników, czy obniżać jakość oferowanych usług i produktów, warto zastanowić się nad wprowadzeniem nowych rozwiązań, jak na przykład:
– Sprzęt z drugiej ręki
Dobrym rozwiązaniem jest zakup sprzętu służbowego dla pracowników z drugiej ręki. Oferta używanych komputerów czy urządzeń telefonicznych w internecie jest szeroka. Często można też zakupić urządzenia z gwarancją, dlatego zamiast kupować nowe komputery, czy smartfony, warto skorzystać z takiej opcji.
– Wirtualne biuro
Pandemia pokazała wielu przedsiębiorcom, że można przenieść pracę stacjonarną na tryb home office. Gdy pracownicy będą pracować zdalnie, nie trzeba wynajmować lokalu, gdzie będzie znajdowało się biuro. Wynajem lokalu wraz z umeblowaniem go to duże koszty. Zamiast wynajmu lokalu można skorzystać z usług wirtualnego biura, dzięki którym firma miałaby zapewniony adres do korespondencji oraz oszczędności.
– Wirtualne szkolenia pracowników
Chcąc podnieść kwalifikacje naszych pracowników warto wysyłać ich na szkolenia. Żeby zaoszczędzić można wybrać dostępne szkolenia w ramach funduszy europejskich. Dzięki dofinansowaniu, pracodawca może liczyć na niżą opłatę za kurs.