Każdy, kto niewiele myśli o porządku w biurze, będzie zaznajomiony z takimi zwrotami jak „uporządkowany chaos” czy „chaos sprzyja kreatywności”. Ale z ręką na sercu takie powiedzenia to nic innego jak tuszowanie problemów, z którymi ktoś jest zbyt leniwy, aby się nimi zająć.
Jak zorganizować biuro?
Mówią, że porządek to połowa sukcesu. Jednak w miejscu pracy życie jest uporządkowane. Tutaj dowiesz się, jakie pozytywne skutki ma na nas porządek i jak na dłuższą metę wyeliminować chaos w miejscu pracy.
Skutki porządku i chaosu w pracy
Wpływają na nas zarówno porządek, jak i chaos. Każdy, kto pracuje przy biurku, które jest całkowicie wypełnione odpadami papierowymi i starymi plikami na komputerze, często nie ma wolnego miejsca do przechowywania, jest mniej zdolny do poruszania przy stanowisku.
Bałagan w biurze
Oczywiście nie każdy leniwiec jest przygnębiony lub leniwy. Ale jeśli absolutnie nie możesz utrzymać porządku w biurze, powinieneś zadać sobie pytanie „dlaczego”. Problem polega na tym, że większość z nas dostrzega bałagan i zdaje sobie sprawę, że powinniśmy coś z tym zrobić. To frustruje i tylko sprawia, że jesteś bardziej nieszczęśliwy. Z drugiej strony utrzymanie porządku to seria uporczywych małych sukcesów . Pokazujesz sobie, że możesz kontrolować siebie i swoje otoczenie. W ten sposób nie tylko szybko odnajdziesz swoje pliki i e-maile, ale także poczujesz się lepiej.
Porządkowanie to nie to samo, co utrzymywanie porządku
Każdy, kto utonie w splątanych kablach i zalewie papieru, prędzej czy później będzie musiał posprzątać. Ale sprzątanie to po prostu walka z objawem, a nie przyczyną. Aby nawyk się utrzymał, trzeba go konsekwentnie praktykować przez około miesiąc . To praktyczna zasada dotycząca wszystkich nowych nawyków. Jedynym problemem jest to, że w tej fazie liczy się każdy dzień. Konsekwencja jest kluczowa .
Możesz spróbować sam. Utrzymuj miejsce pracy całkowicie wolne od śmieci i przedmiotów, które tam nie pasują przez miesiąc. Gdy otrzymasz nowy dokument – od razu po wypiciu kawy umieść go w odpowiednim folderze – od razu postaw filiżankę w kuchni.
Precz z tym! Łatwe sprzątanie
Nie ma nic lepszego jako pierwszy krok w kierunku porządku w biurze niż wyrzucenie rzeczy. „Sprzątanie i porządkowanie zajmuje dużo czasu, którego nie mam”. Wymówka, którą często słyszysz. Trudno lepiej wykorzystać czas, który poświęcasz na zorganizowanie się. Praca proaktywna jest często mądrzejsza niż praca reaktywna.
Nieład i bałagan papierowy
Według eksperta od mebli biurowych istnieją trzy podstawowe pytania, które należy sobie zadać, zwłaszcza jeśli chodzi o papier. Czy trzeba go zachować?
Niektóre dokumenty podlegają przedawnieniu, czyli okresom, w których muszą być fizycznie przechowywane. W takim przypadku należy niezwłocznie złożyć te dokumenty w odpowiednim miejscu. Wszystko z kategorii „może być kiedyś interesujące” można wyrzucić do kosza lub niszczarki.
Porządek w biurze – biurko
Biurko w biurze to twoje królestwo, twoje schronienie i twoje, cóż, twoje biurko. Wielu nie zdaje sobie sprawy z tego, że twoje biurko bezpośrednio odzwierciedla ciebie.
Brudne biurko, na którym piętrzą się stosy pracy, pokazuje aż nazbyt wyraźnie, że osoba za nim również wydaje się być przytłoczona. Z drugiej strony zorganizowane i schludne miejsce pracy sprawia, że wydajesz się kompetentny i zorganizowany .
Czy ci się to podoba, czy nie, ludzie wokół ciebie to zauważają. Ty też to robisz. Kiedy ostatnio przechodziłeś obok biurka kolegi i zastanawiałeś się, co tu stoi? Nie można uniknąć tworzenia opinii o ludziach na podstawie ich środowiska. Jeśli chcesz, aby ludzie postrzegali Cię jako kompetentną osobę, czyste biurko to pierwszy krok.
Aby stworzyć trwały porządek, jedno jest bardzo ważne – nadanie obiektom stałego miejsca.
Nie ma lepszej wskazówki, aby uniknąć zaśmieconego biurka. Ważne jest, aby zacząć od określonej liczby elementów. Czy to długopisy, zszywacze czy cokolwiek, czego naprawdę potrzebujesz. Przy stole powinno być tylko to, co codziennie potrzebujesz w pracy. Przedmioty, których potrzebujesz od czasu do czasu, nadal można odkładać.