TOMEDO – wirtualne biuro w centrum Łodzi

Menu
  • Blog
  • Wirtualne biuro Tomedo
Menu

Jak zdefiniować grupę docelową?

Posted on 21 kwietnia 20207 maja 2021 by admin

Największym błędem początkujących firm jest próba dotarcia do jak najszerszego grona odbiorców. Jest to o tyle złudne, że gdy próbujemy dotrzeć do wszystkich, tak naprawdę nie docieramy do tych, na których najbardziej nam zależy.


Można to porównać do strzału z łuku. Jeżeli nigdzie nie celujesz, zapewne trafisz w przypadkowy obiekt. Jeżeli natomiast posiadasz tarcze z wyznaczonym celem, jest duża szansa, że przy odpowiednim wycelowaniu trafisz w samą 10-tke!
Tak samo jest z firmą. Musisz uświadomić sobie fakt, że nie zadowolisz wszystkich. Jest bardzo mało prawdopodobne, że ktoś kto chce kupić traktor potrzebny do uprawy ziemi, będzie zainteresowany w tym momencie akcesoriami do akwarium. Największe sukcesy odniesiesz skupiając całą swoją energie, pracę i pieniądze właśnie na Twoich docelowych, idealnych odbiorcach.


Wybranie grupy docelowej jest najważniejszą sprawą w biznesie. W końcu to ludzie tworzą Twój biznes, to oni dają Ci pieniądze, to oni są podstawą Twojego przedsięwzięcia. Pracujesz dla nich i rozwiązujesz ich problemy. Niezależnie od tego czy coś sprzedajesz, czy działasz w branży usługowej, zadowolenie klienta powinno być Twoim priorytetem.
Dlatego właśnie powinieneś dokładnie poznać jego profil, jego oczekiwania, zmartwienia i troski.

Dawaj więcej niż oczekują


Żeby dokładnie określić profil swojego klienta, musisz poznać go bliżej. A dokładnie jego największe problemy. Możesz to zrobić osobiście np. przez telefon, ale również obserwować na tematycznych forach czy social mediach. Wtedy wiesz już co gnębi Twojego klienta, jak się z tym czuje i ile jest w stanie poświęcić aby rozwiązać swój problem. Musisz wykonać ten krok naprawdę bardzo dobrze, z solidnym zaangażowaniem, ponieważ nawet z najlepszym towarem, nie sprzedaż nic, jeżeli Twoi klienci nie będą nim zainteresowani.


Szybka sprzedaż


Gdy już dokładnie poznasz swoich odbiorców, skup się na jak najszybszym stworzeniu oferty i sprzedaży swojego produktu. Co ciekawe, aby zacząć, nie musisz mieć nawet fizycznie produktu. Możesz zrobić tzw. „przedsprzedaż” czyli zbierać zamówienia na produkt, który dopiero za jakiś czas ujrzy światło dzienne. Jest to znakomita opcja, ponieważ nie inwestujesz praktycznie żadnych pieniędzy i zbierasz informację o zainteresowaniu kupnem przez Twoich potencjalnych kupujących.


Jeżeli działa – ruszaj naprzód


Jeżeli widzisz, że zaangażowanie odbiorców jest duże, masz coraz więcej zamówień to pozostaje Ci tylko ulepszać swoje dziecko. Poszerzaj kanały sprzedaży, dodaj więcej źródeł ruchu, przeprowadzaj różne testy, aby zobaczyć jakie oferty działają najbardziej zachęcająco.
Jeżeli natomiast osiągasz znikome zainteresowanie Twoim produktem, powinieneś wrócić do punktu pierwszego i zastanowić się czy:
– właściwie zdefiniowałeś grupę odbiorców,
– Twój produkt rozwiązuje problemy klientów,
– jesteś konkurencyjny,
– wyróżniasz się na tle konkurencji.



Odnośnie wyróżniania się na tle konkurencji, kilka słów, ponieważ jest to też niezwykle istotny element. Żeby w ogóle myśleć o zaistnieniu na dzisiejszej scenie biznesu, musisz czymś się wyróżniać. Czasy, gdy na rynku obecne były 2-3 firmy z takim samym produktem rywalizujących ze sobą, dawno minęły. Teraz możemy z czystym sumieniem stwierdzić, że Twoja konkurencja będzie liczyła co najmniej kilkanaście firm, zakładając że Twój produkt jest w miarę niszowy.


Czym możesz wyróżnić się na tle swojej konkurencji?
Jaką dajesz wartość?
Co może skłonić klienta aby wybrał właśnie Ciebie?
Dlaczego ma wybrać Ciebie, zamiast konkurencji?
Co możesz dać klientowi czego nie da konkurencja?


Jeżeli poprawnie odpowiesz na wszystkie te pytania, zdobędziesz przewagę o 5 sekund w sprincie na 100 m.

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Najnowsze wpisy

  • Własny biznes – jak zacząć bez ponoszenia dużych kosztów?
  • Wirtualne biuro – skuteczny sposób na zmniejszenie wydatków firmy
  • Czy sprawdzę się w roli wirtualnej asystentki?
  • Jak zarabiać bez wychodzenia z domu?
  • Jak obniżyć koszty prowadzenia firmy?

Najnowsze komentarze

    Archiwa

    • Styczeń 2023
    • Grudzień 2022
    • Październik 2022
    • Wrzesień 2022
    • Lipiec 2022
    • Czerwiec 2022
    • Maj 2022
    • Kwiecień 2022
    • Marzec 2022
    • Styczeń 2022
    • Listopad 2021
    • Październik 2021
    • Wrzesień 2021
    • Sierpień 2021
    • Lipiec 2021
    • Czerwiec 2021
    • Maj 2021
    • Kwiecień 2021
    • Marzec 2021
    • Luty 2021
    • Styczeń 2021
    • Grudzień 2020
    • Listopad 2020
    • Październik 2020
    • Wrzesień 2020
    • Lipiec 2020
    • Kwiecień 2020
    • Luty 2020

    Kategorie

    • tomedo

    Meta

    • Zaloguj się
    • Kanał wpisów
    • Kanał komentarzy
    • WordPress.org
    © 2023 TOMEDO – wirtualne biuro w centrum Łodzi | WP Theme by Superbthemes.com, wykonanie: strony www