Otwierasz własną działalność gospodarczą i decydujesz się na wynajem lokalu, który będzie służyć Ci jako biuro? Na co zwrócić uwagę, by później nie żałować swojej decyzji i nie zmieniać lokalu na inny?
- Lokalizacja – przed wynajem warto zwrócić uwagę na lokalizacje. Niezależnie od tego, czym dokładnie zajmuje się firma, lokalizacja biura jest bardzo ważna. Do naszego biura mogą przychodzić klienci, partnerzy biznesowi i warto sprawdzić, ile może zająć dojazd do naszej lokalizacji z centrum. Dodatkowo czy miejsce jest dobrze skomunikowane z komunikacją miejską oraz czy jest możliwość parkowania autem w pobliżu?
- Budynek – warto spojrzeć na budynek od strony zewnętrznej i wewnętrznej. Powinniśmy wziąć pod uwagę stan techniczny budynku, np. czy aby na pewno nic nie przecieka, a okna są szczelne. Dodatkowo musimy wziąć pod uwagę stan wykończenia lokalu.
- Sąsiedztwo – sprawdź jakie firmy znajdują się w pobliżu. Upewnij się, że w okolicy nie ma firm, które mogą być twoją konkurencją.
- Właściciel – jeżeli w budynku są również inne wynajmowane lokale biurowe warto przed podpisaniem umowy przejść się po wynajmujących i zapytać o opinie o właścicielu budynku. Bez wyrobionej opinii możesz trafić na właściciela, z którym będziesz toczyć wojnę o każdą naprawę, która powinien się zająć.
- Przyszłość – zastanów się nad przyszłością swojej firmy oraz tym, jak szybko uda Ci się ją rozwinąć. Zadaj sobie pytanie, czy jest możliwość, aby w ciągu roku firma rozrosła się tak, że lokal który bierzesz pod uwagę będzie za mały? Klienci przyzwyczajają się do miejsca, dlatego warto patrzeć w przyszłość, by po roku nie zmieniać lokalizacji.