TOMEDO – wirtualne biuro w centrum Łodzi

Menu
  • Blog
  • Wirtualne biuro Tomedo
Menu

O czym pamiętać przy zakładaniu działalności?

Posted on 10 sierpnia 2021 by tomedo
działalność gospodarcza

Zastanawiasz się nad założeniem działalności, jednak doskonale zdajesz sobie sprawę, że wiąże się to z mnóstwem formalności. Spokojnie, ten artykuł pomoże Ci uporządkować listę rzeczy do zrobienia przed zarejestrowaniem swojej firmy.

  1. Upewnij się czy na pewno musisz rejestrować swoją działalność – Aby prowadzić własną działalność gospodarczą trzeba zarejestrować się w CEIDG, czyli Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, jednak jeśli spodziewasz się, że przychody z Twojej działalności będą niewielkie – tzn. że nie przekroczą 50% minimalnego wynagrodzenia, wtedy nie musisz takiej działalności rejestrować,
  2. Nazwa firmy – Rejestrując swoją działalność, musisz posiadać własną nazwę. Ważne aby po nazwie występowało Twoje imię i nazwisko w mianowniku.
  3. Adres firmy – do zarejestrowania działalności musisz podać adres, który będzie służył za siedzibę firmy. Możesz podać adres zamieszkania lub adres wynajętego lokalu. Jeśli jednak nie chcesz wynajmować lokalu i cenisz swoją prywatność, możesz skorzystać z usług wirtualnego biura, który użyczy Ci własnego adresu.
  4. Kod PKD – czym jest kod PDK? To Polska Klasyfikacja Działalności. Znajdź taki kod, który najbardziej będzie odpowiadał Twojej działalności. Niektóre z kodów są powiązane z określonymi formami opodatkowania czy z koniecznością używania kasy fiskalnej.
  5. Wybierz formę opodatkowania – prowadząc jednoosobową działalność jesteś podatnikiem podatku dochodowego od osób fizycznych, czyli PIT, ale masz do wyboru cztery formy opodatkowania dochodów:

– na zasadach ogólnych, według skali podatkowej (stawka podatkowa 17% i 32%)
– według stawki liniowej (stawka podatkowa 19%)
– ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych
– na zasadach karty podatkowej.

  1. VAT – sprawdź czy musisz płacić VAT. Jeśli Twoje dochody nie przekraczają 200000 złotych rocznie i sprzedajesz usługi i towary, które są zwolnienie z VAT, nie musisz się z tego VAT-u rozliczać.
  2. Wybierz biuro rachunkowe, które pomoże Ci z prowadzeniem ewidencji i całej księgowości i oczywiście, pamiętaj o założeniu rachunku bankowego.
  3. Sprawdź, jakie składaki będziesz musiał płacić do ZUS – Przez pierwsze sześć miesięcy możesz skorzystać z „ulgi na start”, która zwalnia z niektórych składek.

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Najnowsze wpisy

  • Własny biznes – jak zacząć bez ponoszenia dużych kosztów?
  • Wirtualne biuro – skuteczny sposób na zmniejszenie wydatków firmy
  • Czy sprawdzę się w roli wirtualnej asystentki?
  • Jak zarabiać bez wychodzenia z domu?
  • Jak obniżyć koszty prowadzenia firmy?

Najnowsze komentarze

    Archiwa

    • Styczeń 2023
    • Grudzień 2022
    • Październik 2022
    • Wrzesień 2022
    • Lipiec 2022
    • Czerwiec 2022
    • Maj 2022
    • Kwiecień 2022
    • Marzec 2022
    • Styczeń 2022
    • Listopad 2021
    • Październik 2021
    • Wrzesień 2021
    • Sierpień 2021
    • Lipiec 2021
    • Czerwiec 2021
    • Maj 2021
    • Kwiecień 2021
    • Marzec 2021
    • Luty 2021
    • Styczeń 2021
    • Grudzień 2020
    • Listopad 2020
    • Październik 2020
    • Wrzesień 2020
    • Lipiec 2020
    • Kwiecień 2020
    • Luty 2020

    Kategorie

    • tomedo

    Meta

    • Zaloguj się
    • Kanał wpisów
    • Kanał komentarzy
    • WordPress.org
    © 2023 TOMEDO – wirtualne biuro w centrum Łodzi | WP Theme by Superbthemes.com, wykonanie: strony www