Prowadząc firmę, musimy brać pod uwagę to, że aby zarejestrować działalność potrzebny jest nam adres, który zostanie wpisany w rejestrze. Możemy zarejestrować firmę na wynajmowany lokal, który będzie służył nam jako biuro lub na adres biura wirtualnego. Jednak i jedno rozwiązanie generuje koszty i drugie. Co wychodzi korzystniej?
Wynajem lokalu
Sam wynajem lokalu może nas kosztować od kilkuset do kilku tysięcy złotych. Kwota ta zależna jest od lokalizacji, w jakiej znajduje się dany lokal, od powierzchni oraz od tego, w jakim jest standardzie wykończenia. Jeżeli lokal znajduje się w centrum miasta, trzeba wziąć pod uwagę, że cena będzie wyższa niż w na obrzeżach miasta. Jeśli lokal jest wykończony nie musimy przejmować się dodatkowymi kosztami remontu. Obowiązkiem właściciela jest remont główny, tzn. wykonanie prac, które trzeba zrobić niezależnie czy lokal jest wynajmowany, czy nie, jak np. wymiana instalacji elektrycznej, czy wymiana okien. Jeśli pod uwagę bierzemy lokale w stanie deweloperskim, musimy doliczyć koszty wykończenia. Dodatkowymi kosztami są również wyposażenie biura w biurka, krzesła, drukarkę, sprzęt do parzenia kawy i herbaty itd.
Wirtualne biuro
Decydując się na podpisanie umowy z biurem wirtualnym musimy wziąć pod uwagę jedynie koszty związane z umową. Najniższa stawka w centrum Łodzi, jaka obowiązuje na rynku to 69 zł za miesiąc, które proponuje wirtualne biuro TOMEDO. W koszty wpisany jest wynajem adresu, który posłuży nam do rejestracji działalności, odbiór korespondencji oraz skanowanie i wysłanie nam jej mailowo.